19 Mart 2013 Salı

Çikolata kaplamalı labneli trüf ( Red velvet cake balls)

Bu tarifte yararlandığım bloglar ve siteler peçeteden notlar , bakarella , red-velvet-cake-balls. bu kaynaklardan da tarifleri değişik şekillerde görebilir ve uygulayabilirsiniz.

Çok basit bir tarif ama özellikle içi bile tek başına çok lezzetli oluyor. Ben yaparken fazla yapıyorum iki- üç gün eritilmiş çikolataya batırıp batırıp yiyorum fondü şeklinde. (labne ve çikolatanın muhteşem uyumu:P ).



Malzemeler :

  • 3-4 adet red velvet kek veya bir paket yulaflı bisküvi (eti burçak)
  • 175 gr labne peyniri
  • 300gr bitter kuvertür çikolata



Tarifse şöyle;  elimizdeki eğer varsa artan kek parçaları ya da eti yulaflı bisküvi (ki eti burçak ile daha güzel oluyor diyebiliriz)  mutfak öğütücüsünden oldukça ince olacak şekilde geçiriyoruz. Bu bizim unumuz olacak sıvı malzememiz olan labne  ile birlikte yoğurulduğunda kurabiye hamuru kıvamında bir hamur elde ediyoruz. Bu hamur 30 dk ile 1 saat arasında buzdolabında bekletilir. Ben bu karışımı kırmızı gıda boyasıyla renklendirdim.
Burada önemli olan nokta ise labnenin içindeki suyun alınarak koyulması çünkü çikolatalarda çatlamalar oluyor eğer sulu bırakırsak. Suyu süzmek için bir gece önceden süzgeçte veya bir tülbentte bekletilebilir  ya da biraz ısıtarak buharlaştırma yöntemi kullanılabilir.

Hamurumuzdan parçalar koparılarak fındık büyüklüğünde yuvarlanır.Eritilmiş çikolata ile bu ufak topların  her tarafını kaplanarak, yağlı kağıt üzerinde oda sıcaklığında 1 saat kadar bekletilir ve yemeye hazırız artık. Ben küçük yuvarlak şekilli çikolata kalıplarında yaptım onda da şöyle olur. Önce kalıba biraz eritilmiş çikolatalardan yayılır .15-20 dakika bekletilir ve süre sonunda kalıp eğlir ve fazla çikolata dökülür(donmayan) sonra tabandaki çikolata dururken  içine fındık büyüklüğündeki hamurlar konur ve üstleri çikolata ile doldurulur ve 1 saat bekledikten sonra çikolatalarımız hazır.

Afiyet olsun. Ağzınızdan lezzet patlamaları eksik kalmasın :P

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder