18 Mart 2013 Pazartesi

Black Bottom Cupcakes (muz,çikolata ve labneli iki ayrı kek)

Evet ilk tarifimi bloguma koyurum. Bundan biraz heyecanla hangi tarifi koysam diye biraz düşündükten sonra black bottom cupcakelerimi koymaya karar verdim. İçinde en sevdiğim meyve olan muz ve çikolata var ve tam bir lezzet patlaması yaşanıyor insan bir ısırık alınca. Muzlu kek mi yiyorum ben çikolatalı bir kek mi bir afallama yaşıyor insan.

Tarifte özellikle bakeralla.com dan baya bir destek aldım küçük değişikliklerle sizlere ulaştırıyorum.

Sonuçta da  şöyle bir şey ortaya çıkıyor :P





Black bottom cupcake :


10 adet
Hazırlanma Süresi: 25-30 dk
Servis Süresi: 1 saat

Gerekli Malzemeler:

Labneli karışım için;
  • 115 gr labne (yumuşamış)
  • 1/4 bardak şeker
  • Yarım muz (olgunlaşmış ve püre edilmiş)
  • 1 yumurta (oda sıcaklığında)(ben 1 yumurtayı çırptıktan sonra yarısını kullanıyorum)
  • 1 kaşık vanilya
  • 115 gr bitter çikolata(ben bitteri tercih ediyorum sütlü de tercih edebilirsiniz)
Kakaolu karışım için;

  • 3/4 su bardağı un
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1 küçük tutam tuz
  • 1 büyük boy muz
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1/2 tatlı kaşığı vanilya


Fırın 180 derecede ön ısıtma ile ısıtılır.

İlk olarak labneli karışımımızı yapıyoruz.
  1. Labne ve şekeri iyice kabarana kadar çırpıyoruz.
  2. Sonra bu karışıma püre edilmiş muz, çırpılmış yumurta, vanilya katılır. İyice karıştırılıp homojen bir mix elde edilir.
  3. Rastgele küçük parçalara ayırdığımız çikolata parçaları da bu karışıma eklenerek bir kenara ayrılır
Şimdi de sırada siyah olan kakaolu dip kısma geldik.
  1. Un, kakao, kabartma tozu, tuz ve şeker bir kaba elenerek karıştırılır.
  2. Püre edilmiş muz, sıvı yağ ve vanilya da karışıma eklenerek çırpma teliyle iyice bir karıştırılır.
Cupcake kalıbımızı yağlıyoruz ya da kek kapsülleri koyuyoruz. Ben kapsül tercih ediyorum yerken daha rahat oluyor. İki ayrı karışım elde ettik sıra geldi bu karışımları paylaştırmaya. Önce kakaolu karışımı kalıplara paylaştırıyoruz. Sonra da labneli karışımı üstlerine ekliyoruz. Kakaolu karışım kekin 2/3 lük kısmını oluşturuyor kalan kısım ise üst tabakayı oluşturuyor. Üst kısımda hiç un kullanılmaması ve yumurtanın bu tarifte çok kullanılması benim en büyük tercih sebebim. Afiyet olsun ağzınızda lezzet patlamaları hiç eksik olmasın :P

Ha bir de joyofbakingde video ile güzel bir şekilde anlatılmış oradan da destek alabilirsiniz.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder