11 Ekim 2013 Cuma

Mini Red Velvet Cupcake ( Bitter Çikolata Kaplaması ile )

Uzun süredir tariflerimi paylaşmadığımı fark ettim. Daha doğrusu tariflerimi evde yapıyorum fotoğraflıyorum bilgisayarda bile yazıyordum ama bloga eklemiyordum. Bu yüzden 1-2 gün içerisinde birkaç tane deneyimimi birden paylaşacağım.

İlk olarak daha önceden paylaştığım en çok tercih edilen tarifim olan Red Velvet keklerimin başka bir versiyonunu paylaşmak aklıma geldi. Red velvet keklerin yaygın olarak süslenme şekli olarak dünyada labneli kremalı olan tarifler tercih ediliyor. Ben ise en çok yaptığım kek olan bu kekte çikolatalı kremalar veya çikolata kaplaması tercih ediyorum. Özellikle ablamın küçük öğrencilerine ve arkadaşlarıma bir kek yapacağım zaman gelen ilk tarif bu.


Bu tarifte ben minik cupcake kalıpları tercih ediyorum. Yaklaşık 30 tane kekçikleriniz oluyor.



Malzemeler:
  • 1,5 su bardağı un
  • Yarım paket hamur kabartma tozu
  • Minik bir tutam tuz
  • 1/3 su bardağı sıvı yağ ( veya oda sıcaklığında 100gr tereyağ kullanabilirsiniz o zaman unu 1 su bardağına düşürebiliriz)
  • 3/4 su bardağı toz şeker
  • 1 orta boy yumurta
  • 3/4 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya veya birkaç damla vanilya aroması
  • 1,5 yemek kaşığı sıvı kırmızı gıda boyası 
  • 1 tatlı kaşığı kakao
  • 3 yemek kaşığı hindistan cevizi
  • 1 tutam toz kişniş
Üstü için;
-300 gram bitter çikolata
-Şeker hamurlarından çiçek süslemesi ( Ben kırmızı renkte çiçekler yaptım çok yakışıyor)

Tarifimiz ise şöyle;
Öncelikle fırınımızı 175 derecede ön ısıtma yapalım.
  1. Sıvı yağımızı (veya tereyağ) mikser ile çırpıp üzerine şeker ilave ediyoruz. Rengi beyazlaşıncaya kadar çırpıyoruz ve içine yumurtayı kırıp devam ediyoruz. İyice karışması sağlanır.
  2. Biri sıvı malzemeler diğeri kuru malzemeler için iki ayrı kap çıkarıyoruz. Süt ve kırmızı gıda boyası bir kapta iyice karıştırıyoruz.
  3. Diğer kapta kuru malzemeler un, tuz, hamur kabartma tozu, kakao, hindistan cevizi, vanilya, kişniş  birlikte elenir. 
  4. Önce kuru malzemeler, sonra yaş karışımlar mikser çırpma işlemine devam ederken ilave edilir. Sıralama: "Kuru - Yaş - Kuru - Yaş - Kuru" olacak.
  5. Hazırlanan hamur yaklaşık 30 adet küçük kapkek kapsüllerine paylaştırılır.
  6. 175 dereceli fırında 10 dakika boyunca pişirilir. Süre sonunda soğuması için tel ızgaraya alınır. 


Süslemesinde ise benmari usulü erittiğimiz bitter çikolataya keklerimizi bir kez batırıp çıkarıyoruz ve yaklaşık 30 dakika kabuk tutana kadar bekletiyoruz. Bu süre sonunda ise bir kez daha eritilmiş çikolatamıza batırıyoruz bir süre daha bekledikten sonra ortalarına çiçeklerimizi konduruyoruz. Bir süre daha bekledikten sonra afiyetle yiyoruz. Ben tercihen bir gün buzdolabında bekletiyorum iyice kabuk bağlamış ve lezzeti oturmuş oluyor :P





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder